שיווק דיגיטלי וקידום אתרים

קידום באינטרנט

בעידן המקוון, כל חברה, בעל מקצוע, ארגון או עסק חייבים לנקוט במהלכי שיווק דיגיטלי על מנת להגדיל את קהל הלקוחות ואת היקף המכירות. קידום באינטרנט אפקטיבי לטווח ארוך ניתן לעשות על ידי קמפיין בגוגל ו/או קידום אורגני בגוגל לחברות, בעלי עסקים וליחידים.

מהו מנוע חיפוש?
כאשר אומרים "מנוע חיפוש" הכוונה היא למערכת הפועלות בצורה דיגיטלית, שמטרתה לאתר מידע בהתאם לשאילתת החיפוש (המילה או הביטוי) שהקלידו הגולשים. מנועי החיפוש באים לספק תנועה רלוונטית מכוונת, למבקרים ברשת המחפשים מידע.

מאחר והאינטרנט מוצף במידע רב, על כל נושא שבעולם, למשתמש חשוב שמנוע החיפוש יחסוך לו זמן יקר, יערוך סינון מקדים ויציג לו את רק את תוצאות החיפוש שהכי מתאימות לבקשה או לשאלה שהזין בתיבת החיפוש.

לפיכך, מרבית מנועי החיפוש בנויים ממספר רכיבים, לכל אחד תפקיד שונה: רכיב האחראי על איתור המידע, רכיב שמארגן את המידע בצורת דפי אינדקס ורכיב שתפקידו לעבד את בקשת המשתמש ולהציג בפניו את תוצאות החיפוש המתאימות בלבד.

ישנם 3 מנועי חיפוש מסחריים גדולים – גוגל, בינג ויאהו. מנוע החיפוש של גוגל, שהושק בשנת 1998, התקדם במהירות על פני האחרים, וכיום הוא מנוע החיפוש הפופולרי והחזק ביותר באינטרנט. התוצאות המעולות של מנוע זה מושגות בשל סינון מיטבי של התוצאות וזמן תגובה מהיר (של חצי שניה). כמו כן, גוגל מקפידה על מדיניות לפיה לא ניתן לקנות את המיקום, כך שתוצאות החיפוש הן אובייקטיביות ביותר ולא מושפעות מפרסום או שיקולים אחרים. לפיכך, אין זה מפתיע, שכיום כולם משקיעים מאמצי קידום באינטרנט, המכוונים לתחומים של קמפיין בגוגל, קידום אורגני בגוגל לחברות ועוד.

מה כדאי לעשות?
כדי לעשות קידום באינטרנט שיהיה אפקטיבי ומוצלח, חשוב להקפיד על מספר דברים בסיסיים – מחקר מילות מפתח, אופטימיזציה ראשונית לאתר, תוכן מקורי, איכותי ורלוונטי, קישורים נכנסים, עבודה מתמשכת על האתר לצד עבודה בסיפוק של תכנים מקשרים ממגוון של מקורות ברשת. יחד עם זאת, יש להתייחס אל כל ביטוי או תחום בצורה נפרדת ולהבין שאין שיטה אחת גורפת המהווה פתרון קסם.

לסיכום
קידום באינטרנט בעזרת מנוע החיפוש של גוגל, מהווה פתרון אידיאלי באמצעותו ניתן להרחיב במהירות יחסית את ציבור הלקוחות, . מדובר בתהליך מקצועי החייב להתבצע באופן יסודי ומעמיק. כל אתר יכול להצליח אם מקפידים לעבוד לפי הפרמטרים של גוגל, בשילוב עם ניסיון עשיר, מיומנות בתחום וידע עדכני.