ככלל, מרבית העסקים הקטנים, אינם בעלי המשאבים האנושיים והכספיים על מנת להצליח לשווק את עצמם כמו העסקים הגדולים, אשר עורכים מסעי פרסום נרחבים ועתירי תקציב. זאת, מאחר ומדובר לרוב בעסק של אדם אחד הממלא את שלל התפקידים – ניהול, כספים, תפעול ולוגיסטיקה, פיתוח, שיווק ועוד.
חשוב להבין שתהליך קידום עסקים קטנים הוא מכלול של פעולות כגון מיתוג, מיצוב חשיפה ופרסום, ומצריך עבודה בהתאם לשיטה מדוייקת וחדה, בכפוף כמובן למסגרת התקציב הכלכלי הנתון. רצוי לבנות מראש תכנית סדורה ארוכת טווח על מנת לתכנן ולבנות את צעדי השיווק אחד על גבי השני, לבסס את המהלכים העתידיים, למען השגת התוצאות הטובות והמהירות ביותר בשטח. קידום אתרים לעסקים קטנים, בעלי משאבים מצומצמים, יכול להתבצע במספר דרכים, לדוגמה קידום אורגני בגוגל לאתר חברה, פרסום בתשלום בגוגל, שיווק ופרסום בפייסבוק ועוד.
מה כדאי לעשות?
קידום אורגני בגוגל לאתר חברה או עסק, מורכב ממספר פעולות שיש לעשות בכדי להשיג חשיפה וניראות מקסימליים של האתר אצל מנועי החיפוש השונים באינטרנט, בעיקר של גוגל.
הדבר הראשון שיש לעשות בתחום קידום אתרים לעסקים קטנים ושיווק, הוא להגדיר את המטרות והיעדים שרוצים להשיג בפן העסקי וכן את מסגרת התקציב שמייעדים לשם כך. בין אם המטרה היא הגברת החשיפה המקומית של העסק או הגדלת סך המכירות, הרבה יותר קל ונוח ליישם את המטרות בצורה הזו.
אנו חיים בעידן מקוון, בו לאתר אינטרנט ברשת תפקיד מרכזי משמעותי בשיווק של עסקים בכלל ועסקים קטנים בפרט. אם בעבר עסק ללא אתר אינטרנט היה נחשב כעסק לא קיים, כיום אתר ללא שיווק וקידום אורגני הוא כמעט אתר חסר תועלת. כל סוג של שיווק דורש השקעה, השקעה כספית או השקעה של זמן.
הרבה בעלי עסקים בוחרים לשכור את שירותיו של בעל מקצוע הבקיא בשיווק באינטרנט שיהיה אחראי על כל תחום קידום אתרים לעסקים קטנים. בדרך זו, עולים הסיכויים לכך שהשקעת הכספים הכרוכים בכך, יהיו שווים את התוצאה וישתלמו לטווח רחוק.
אם נסכם
כל בעל עסק קטן, שמעוניין להצעיד את העסק קדימה במסגרת התקציבית הקיימת, יכול להיעזר בשירותים של איש מקצוע המומחה בדרכי קידום עסקים קטנים.
קידום אתרים לעסקים קטנים אפשר לעשות כמעט בכל מסגרת תקציב ולהגיע לתוצאות חיוביות בפועל, הכל בהתאם לשיטת העבודה שבה בוחרים, תוך עריכת תיאום ציפיות מקיף והגדרה של מטרות ריאליות.